Friday, March 15, 2013

Bir Sevgi Borc Aldım,

Bir sevgi borc aldım,
Oğrun oğrun...
Dönergeden,
Geleniydi,... gedeniydi,
Açtı uçmağa bir qapı,
Gösterdi nergizli bağı,

Gül yaprağıylan sarıldım,
Sarıldım gül yaprağına...
Bir lale tek,
Erişilmez al yanağlar,
Ölüm ağusu gizliydi,
Qan lale bağrında qan,
Qan bulanmış,
Yanqınıyken buldum bulaq,
Ölümsüzlük bulağından,
Ölüm ağu bulanım,
Bulanıq bulaq,
Dönerge,
Qarqınsın,
Batsın çırağı,
Yatsın üreği,
Dönerge yox,
Qasırqadır.
Yaşamın bağlarında,
Gizli ağrı, ölüm,
Yanqın susuz,
Altın çanaq,
Ağu dolu.
Bir cut
Şamamalar,
Tağda.
Yaşıl ıslaq,
Şen bağlarda,
Bal süzer ol dodaqlardan,
İlmeklenmiş ölümiyle,
Varlıq donu.
Kövrek ürek,
Qarlı dağlar,
Eriyerken göz yaşları,
Aştı daştı,
Çaylar coştu,
Axdı geldi.
Gövüs kövüründe,
Qumluqlarda,
Battı gitti,
Duzluqlarda,
Kövürlerde,
Qumsallarda...
Oğuz Türk
2008

No comments: