Monday, December 24, 2012

Oğuz Türk, TECZIYE TELEB, HÖVIYYET TELEB, TELEB-TELEB!


TECZIYE TELEB, HÖVIYYET TELEB, TELEB-TELEB !- GAİP ARAŞDIRMA -OĞUZ TÜRK-

Güney Azerbaycan milli herektinin deyim ve yazınlarında ''TELEB'' sözünü çoxunluqla eşitmekde ve görmekdeyik. 
Örnek olarak bir neçesini burda getirirem: Höviyyet TELEB, İstiqlal TELEB, Heq TELEB, Tecziye TELEB, ve...... Bildiğimiz kimin ''TELEB'' sözü Erebcede '' İstek, Dilek, ve Arzı anlamını daşımaktadır. İndi bu sözü deyişik boyutlardan inceleyip ve Güney Azerbaycan Türkünün anlayış ve düşünüşünde didikliyelim.
Ereblerin yaşam alanları ayırd edip taımldığımız tarixsel olarak Afriqa'nın burnuzu diye tanılan Afriqa'nın quzey doğusu, ve geçmiş üç ile dört min ilden beri Arab Yarımadası olarak tanılan yerler olmuştur. Ereb ekimi genel olarak ve dili özel olarak yaşanan yaşam qoşulları etkisi qapsamında gelişip indiki durum ve biçimdedir. Coğrafisel durqunluk, qıtlık, quruluk, quraklık, susuzluk ve genel azbulunurluk genellikle Ereb ekimini ve özellikle dilini biçimleşdirmiştir. Bir içim su bulağı, bir parça yaşıllıq kölgesi arayışında qum denizlerini adımlayıp gezen Ereblerin ekimi de dili de doğalarına benzer yava, qaba, yavan ve acımasız olmuştur. Ekim ve dil düzeni beyin alqılarının ve sonuçta kişi davranışlarının araştırma alanıdır. İstemek anlamı Sami'lik beyin çerçivesinde daha değişik önenm daşımaktadır. Ereb tininde quru, qatı, sıxı, acımasız, susuz, bitgisiz, aldatıcı, şaşırtıcı, sarı ve boz bir ortamda yaranan düşünce düzenine uyqun, lap o ortama benzer Erkek Tanrı da yaranılmıştır. O Erkek Tanrı butun Dişi Tanrıları yıxıp qırıp parçalamıştır. O öz içindeki dişiliğini de basdırıp yenmiştir. Ereb tininde erkek dişiye ustun gelmiştir.
Bele bir tanrıdan quşqusuz bir şeyi almak olmaz. Her şeyi veren de alan da odur. Onun qızqınlığının ve öfkesinin sonu yoxdur. Onun qaladığı odlar sonsuzacan yanar. Onu aldatmak ve yahaltamk da olmaz. O aldadanların ve yahaldanların ey yaxçsıdır. Ondan yalnız İstemek olar. Üzgünlükle demeliyem ki İcaze, Ruxset, İzin, İstirham, Teleb, Dua, İltimas, İstiğase, ve Farscadan alınmış olan Xahiş sözleri istemek ve yalvarmak yaxarmak özeksikgörme ve özeksiksanma ekiminin araştırma alanındadırlar.
Türk bodunu ve boyları ekiminde olan iğitlik töreleri üzerine qurulmuş toplumların dillerinde bir şeyi elde etmek üçün istemek üzerine yox, almak ve çalmak üzerine daha çox söz bulunabilir. Burada qullandığımız ''çalmak'' sözünün anlamı heç de oğurlamak anlamıylan qarışılmamalıdır. Türk dillerinde başeymemek, yalvarmamak, yaxarmamak, eksik düşmemek, düzgünlük ve iğitlik qutu dolqundur. Özünü varlığın ve evrenin bir ayrılamaz, bölünmez ve önemli parçası olaraq tanrılara engin ve eşit bilen Türk, tarix boyu istemekle yox, yaratmaqla, yapmaqla, ve almakla geçinmiştir. Onun beyin düzeninde göklerde ulu tanrı ve yerde ulu Türk yarqı sürer, ve evrenin dengesi bele sağlanar. Evrendeki denge bu Tanrı-Kişi eşitliği üzerine oluşmuştur. Tarix boyu Türk kimseye baş eymemiş, ve kimseden bir şey istememiştir. O istediği şeyi alar ve özününkü qılar. Türk varlığının başqalarından isteyeceği bir şey yoxdur. Kimsenin de Türk varlığına verebileceği bir şey yoxdur. Türk istekte bulunmaz. Tumruz Xatunun oğlu özünü erdemsiz ve kişiliksiz qan içen Kuruş'un tutsağında bulduğunda öz şirin canına qıymışdır. O baş eymemek üçün, eksik düşmemek üçün ve yalvarmamak üçün gözünü yaşama örtmüştür. O bir qurt kimin yaşamış bir qurt kimin de yaşamdan geçmişdir. O kimseden, hele qala düşmandan yumuşaklıq ve eğilim ummamıştır. O düşmandan bir şey dilenmemiştir. Dilenen qurt itdir. Manquttur.
Türk dillerinde bir şeyilen çox uğraşanı uğraşılanın adının sonuna ''çı, çi,'' artırılarak söylenilir. Ornek olarak Kitapçı, defterçi, yazıçı, istiqlalçı, höviyyetçi, solçu, sağçı, felsefeçi, huquqçu, tarıxçi, ve.... söyleyebilirim. Bu istemek (teleb) sözü Güney Azerbaycan Türkünün anlayışına uyqun değildir. Bu istemek (teleb) sözünü düşman Güney Azerbaycan Türkünün ağzına salmıştır. Fars-Şia yönetimin amacı bizim onların qulluqlarına istekde (telebde) bulunmamızdır! Onlar da bizim isteklerimize yetişmek düzeyinde bulunurlar! Fars Şia yönetimi Güney Azerbaycan Türk, Türkmen Arab ve başqa milletlerin topraqlarını ve toplumlarını bölen (tecziye eliyen) güçtür. Öz özlerine qavuşmaq isteyen İstiqlalçılara da (tecziye teleb) deyen hemen Fars-Şia faşıstleridirler. Ayırma (tecziye) çirkinse Fars-Şia yönetimi milletleri ayırıp bölmekde en çirkin güçtur. Fars-Şia yönetimi öz çirkin işini başqalarına da yaxmağa çalışır. Güney Azerbaycan Türkü (tecziye teleb) deyildir. O bir varlığı bölmeye çalışmır. O öz özüne qavuşmağa çalışır. O sömürge olmaqdan, köle olmakqdan, dilsiz olmaqdan, ve yox olmaqdan qurtulmağa çalışır. O varlıq-yoxluq savaşındadır. O İstiqlalçıdır. O bağımsızlıqçıdır. Güney Azerbaycan Türkü (höviyyet teleb) değildir. O kimlikçidir. O kişilikçidir. O özçudur. O özgürlükçüdür.
Güney Azerbaycan Türkü öz bağımsızlığını ve egemenliğini, 80 il once, düşman güçlerinin oyununda itirmişse, onu kimseden ve hele düşmanlardan istemez. Onun istediği onlarda değildir. Güney Azerbaycan Türkünün bağımsızlığı ve egemenliği onun öz başında ve öz bileğindedir. Onun kimseden isteyeceği yoxtur. Onun her şeyi var. Özü özündedir. Onun özlüğü, özgürlüğü, menliği, egemenliği, erliği ve erdemliği öz içinde gizlidir. Tarixi Türk düşmanlığıylan beslenen ve biçimlenen Fars-Şia yönetimi heç ve heç zaman gelip öz yoxluğuna yol açan işi yapmaz. Fars-Şia faşismi her zaman Güney Azerbaycan Türkünü oyalayacak, yıldıracak ve yıpradarak yoxluğa sürükleyecek. Güney Azerbaycan Türkünü Fars-Şia yönetiminden onların özleri yararına yazdığı yasalardan yumuşaklık ve eğilim dilenmez. 15nci, 19ncuymuş, dilendikleri! O haqqımış, bu haqqımış yalvardaıkları! İtler kimin yiyelerinin qapısında durup gözleyenler umduqlarını bulamayacaklar! İt kimin ömür sürenlere it kimin de davranılacaklar. İt anlayışına sövkenip sığınanlar heç zaman dönüp qurt olamayacaklar. Her yalvarıp yaxaranda ve istekte (TELEB)de bulunanda onurları daha da yerlerde sürünecektir. Bir sumuk üçün deymez bu eksik yaşam! Qurt kimin yiye bilmeyip öz özlüğünü ortaya qoyup yaşamak veya yaşamdan geçmek daha onurludur. Güney Azerbaycan Türkü Fars-Şia yönetiminden ne isteyebilir? Yoxluğuna and içenden ne isteyebilirsin? Güney Azerbaycan Türkü, Fars-Şia yönetiminden nece ve ne teher öz kimliğini, bağımsızlığını, dilini, yaşamını ve varlığını isteyebiler? Utanç olsun bu istemeye! Düşmandan dilenenlerin boyu yere girsin, Türk olaraq anılmasınlar, ve izleri yer uzunden silinsin!
Sayqılarımla
Oğuz Türk
2007

No comments: